banner
banner

Wizerunek w branży deweloperskiej – jak wygląda jego budowanie?

W czasach wolnego rynku często to właśnie wizerunek firmy decyduje o tym, czy klienci skorzystają z jej produktu. Dzieje się tak nawet podczas zwykłych zakupów w supermarkecie. Gdy potencjalny klient dokonuje wyboru dewelopera, któremu powierzy budowę swego przyszłego domu, jego czujność staje się nieporównywalnie większa.

Deweloperzy muszą więc wzbudzać zaufanie u każdego potencjalnego klienta. Z pewnością pomoże im w tym budowa wiarygodności wizerunku. W czasach, w których Internet stanowi potężne medium, a konkurencja na rynku stale rośnie, wizerunek odgrywa kluczową rolę, także w branży deweloperskiej.

PR a praktyka

Jak to wygląda w praktyce?

Oczekiwania i wymagania klientów ciągle idą w górę, dlatego dobra lokalizacja i atrakcyjna cena nieruchomości zazwyczaj nie wystarczą, żeby pozyskać potencjalnego nabywcę. Zanim klienci zdecydują się na skorzystanie z oferty firmy deweloperskiej, sprawdzają portfolio, przedstawiające zrealizowane już inwestycje, sposób finansowania budowy oraz opinię innych klientów.

Współczesny konsument niechętnie i z dystansem traktuje przekazy reklamowe i z łatwością potrafi odróżniać działania komercyjne od czysto informacyjnych. Często poszukuje informacji na własną rękę, czytając fora internetowe i przeglądając portale branżowe, gdzie istotny wpływ na jego decyzje zakupowe odgrywa marketing szeptany. Dlatego też budowanie pozytywnego wizerunku przez dewelopera powinno skupiać się na takim realizowaniu inwestycji i obsługiwaniu klientów, żeby ci – zadowoleni z usług – uruchamiali mechanizm rekomendacji firmy w swoim otoczeniu. Ponadto wszystkie działania marketingowe marki powinny uwzględniać główną ideę brandu, zapewniając spójność kreowanego wizerunku.

Planując działania wizerunkowe należy określić grupę docelową, którą stanowić będą potencjalni nabywcy obiektu, oraz określić związane z daną inwestycją wartości, które mogą być przez tą grupę pożądane. Na podstawie tych informacji dobiera się odpowiednie działania oraz kanały komunikacji.

Komunikacja a PR

Najczęściej marketing firm deweloperskich ogranicza się do ulotek, reklam outdoorowych oraz prasowych. Jednak te formy komunikacji z klientem to za mało. Budując swój wizerunek warto zastosować działania PR-owe obejmujące kontakt z mediami, e-pr, ale również niestandardowe akcje. Warto skorzystać z korzyści płynących z realizowania strategii CSR, sponsoringu czy współpracy z liderami opinii (influencerzy), postrzeganymi przez wielu jako wiarygodne źródło informacji.

Należy pamiętać, że wizerunek firmy w branży deweloperskiej, jak i w każdej innej, buduje się latami – ważne więc jest prowadzenie długofalowych i nieustannie kontrolowanych działań. Pozwoli to zapobiec sytuacjom kryzysowym, albo przynajmniej zminimalizuje ryzyko ich pojawienia się. Dlatego należy wyeksponować na stronie internetowej lub w ulotkach firmowych najbardziej udane inwestycje. Ponadto liczy się dobra jakość obsługi klienta. Pamiętajmy – zadowolony klient z chęcią poleci nas znajomym, który marzą o własnym „M”.

Jak budować wizerunek danego przedsięwzięcia?

Podczas budowania wizerunku dewelopera należy jednocześnie tworzyć reklamę jego inwestycji. Wyobrażenie – to najlepsze określenie tego, co chce on sprzedać inwestorom, w momencie gdy budowa ich domów i mieszkań jest jeszcze na etapie parceli. Dlatego po stworzeniu profilu odbiorców powinno się wyróżnić atuty oferty.

Spokojna okolica, dogodna lokalizacji, bliskość sklepów i szkół, zielone tereny – o tym najczęściej marzą osoby szukające swojego miejsca do życia. Wizualizacja ma być jak najbardziej sugestywna, by lepiej przemawiać do wyobraźni odbiorców. Opłaca się jednak wyjść poza schematy. Sielski wizerunek rodziny spacerującej po nowym osiedlu nie wyróżni dewelopera na tle innych. W przedstawieniu swej inwestycji powinien postawić on na oryginalność i zastanowić się nad użytecznością swego pomysłu. Może warto przedstawić klientowi gotowe rozwiązanie, na przykład w postaci przykładowej aranżacji mieszkania?

Po określeniu wizji danej inwestycji czas zadbać o jej marketing. Tutaj niezbędne będą różnorakie narzędzia komunikacyjne – reklama wielkoformatowa, na powierzchniach stałych i mobilnych, ogłoszenia w internecie, prasie, radiu, a nawet telewizji.


Article Categories:
Architektura i wyposażenie wnętrz · Uncategorized

Recent Posts

Related Posts


Popular Posts